Saturday, January 06, 2018

Book Depo

at 5:48 PM
Jadi, aku ada satu tabiat yang tak elok hiks...

Bila aku habis baca sebuah buku, hati aku membuak-buak nak beli buku yang baru; secara spesifiknya buku cerita.

Tadi aku haru habis baca satu buku cerita yang aku beli kat kedai buku terpakai Chowrasta. Lepas tu habis baca tu, terus aku tak senang duduk. Kejap-kejap hadap laptop, kejap-kejap tengok tab. Nak beli buku online ler tu...cet!

Dengan ini saya perkenalkan, sebuah laman web tempat anda boleh membeli-belah buku dengan aman dan tenang dan boleh dibayar dengan menggunakan kad debit (kad bank) anda. Pssttt... tak payah sibuk nak ada kad kredit.

Ni haa: Book Depo Klik jangan tak klik. 

Nanti kat sini, haa pilihlah buku mana yang hangpa suka. Buku Super Minds pun ada tau.


Tak pastilah pulak harganya murah ke mahal. Kut la kan ada cikgu nak beli buku kerja Super Minds ni. Aku semak harga kat MPH Online tadi, lebih seratus juga. Book Depo ni jangan risau. Harga tu semua dah termasuk shipping & handling

Aku pernah beli sekali. Ambil masa 3 minggulah jugak. Kemas je balutannya. Buku yang aku beli tu, karya L.M. Montgomery, ala... yang penulis Anne of Green Gables tu. Tak tahu? Ah, lantak hang la. Hang bukan suka baca buku pun. Baca surat khabar, ruangan kartun dengan hiburan ja hangpa baca *____*

Buku yang aku beli tu, memang tak dijual di Malaysia. Aku dah cari dah serata Malaysia ni. Sampai ke Singapore aku pi carik tau, eh, betul ni. Tahun lepas aku pi Singapore, masuk kat kedai buku kat dalam mall kat Orchard Street tu, jumpa 1 ke 2 buku LM Montgomery ni, tapi bukan tajuk yang aku nak. Aku dah cari buku tu kat kedai buku terpakai kat Penang ni, pun takda. Nasib baik jumpa kat Book Depo. Harga? RM29 termasuk pos. Berbaloilah... sebab bila kira kadar pertukaran duit dari USD ke RM, harga buku tu USD5.99. Tukar ke Ringgit Malaysia, darab 4 lah senang cerita. Dah RM24. Jadi, RM29 untuk buku tu, kira berpatutanlah bagi aku. 

Ni, kalau esok masuk bonus ni, tangan aku gatal lagi nak beli kat Book Depo ni.

5 jika kau rasa:

Unknown on 8:58 PM said...

Assalamualaikum w.b.t. Sis. Sy ada baca post sis tentang sis sambung PhD. Sy ada nak tanya sis tentang pengalaman sis sambung Master dulu. Sebab sy tengah plan nak sambung Master ni. Boleh sy dapatkan no contact sis?

~ wawa di sini ~ on 7:57 PM said...

Waalaikumsalam. Saya sedang sambung Master sekarang, bukan PhD hiks...

Unknown on 11:41 AM said...

Assalamualaikum. Sis sambung master di mana ye?

Unknown on 11:41 AM said...

Assalamualaikum. Sis sambung master di mana ye?

~ wawa di sini ~ on 8:31 PM said...

Waalaikumsalam. Saya kat USM.

 

Diari Cikgu Wawa Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei