Wednesday, December 25, 2019

PLANNER 2020

at 5:59 PM
Hai...

Cari planner ke? Sekarang ni dah bersepah dah aku tengok planner dijual di Malaysia. Ada planner muslimah, planner islamic, planner motivasi, planner cikgu planner bla bla... wah macam-macam jenis. 

Planner percuma pun ada. Yang jenis download dan print sendiri pun ada. Eh, bersepahlah kat Malaysia ni. Jom kita tengok-tengok planner apa yang ada di pasaran.

1. Erin Condren

Woot! Woot! Planner ini antara termahal sekali. Dan bagi aku paling cantik. Rugi tak beli masa sale Black Monday hari tu. Dengar kata ada diskaun sampai 30% ke?

Istimewanya planner Erin Condren ni, kita boleh customize letak nama kita kat cover depan. Lepas tu ada macam-macam jenis pulak tu: academic planner, wedding planner, teacher lesson planner haaa macam best yang ni kan. Cover pun lawa-lawa belaka. Eh, pergilah website dia. 

Range harga : $55 and above (USD ok).

2. Happy Planner

Yang ini macam di tempat kedualah bagi aku. Ring dia lawa. Lain dari planner lain. Murah sikitlah dari Erin Condren.

Range harga : $7.99 and above. Lagi mahal lagi besar. Pun USD. Apa? Hang ingat Ringgit Malaysia ke hiks...

3. The Handmade Home

Yang ni planner percuma tapi kena pandai-pandai sendirilah untuk print. Aku dah lama nak print tapi tak terprint-print. Dari tahun 2018 kut aku save planner ni konon nak cetak sendiri tapi hampeh. Serius planner dia best. 



Aku sendiri? Aku dah beli planner murah harga RM7.90 semalam hiks... gila jimat. Yalah, kan nak simpan duit banyak-banyak sebab nak buat kabinet dapur nak beli perabot rumah huk...

Planner Malaysia banyak je kalau rajin cari. Kat instagram banyak kalau pandai cari. Tapi aku tak minat sebab dia jenis buku / gam kat tulang planner. Aku suka jenis ring / binder sebab senang nak buka. Dan pastikan sebelum nak beli planner tu kena tahu saiz apa ya. A4 ke A5 ke. Majoriti yang online ni A5. Saiz A5 ni separuh A4.

Serius aku perlukan planner sebab nak keep track progress worksheet yang aku jual kat Teachers Pay Teachers. 

Ok. Happy planner hunting!
  

0 jika kau rasa:

 

Diari Cikgu Wawa Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei