Thursday, December 31, 2015

DIY Planner 2016

at 7:31 PM
Assalamualaikum

Susah betul kalau dah terjebak dengan planner ni. Aku lebih suka diari sebab dulu-dulu masa sekolah menengah masa study dulu macam ohsem je kalau tulis kisah hidup dalam diari. Lama-lama, bila diari aku dah banyak sangat, macam susah pulak simpan sebab kadang-kadang banyak benda yang aku merepek dalam diari.

Entah macam mana aku terjumpa kisah planner ni. Planner ni kiranya supaya agenda kita lebih teraturlah hamboiii teraturlah konon. Yalah, aku kan spesies cepat terlupa. Jadi, aku memang perlukan planner. Jadi, beberapa hari kebelakangan ini, kerja aku asyik meng'google' laman web yang jual planner yang indah-indah. 

Nak harapkan MPH kat sini cehhh... ada jenis Keny jek, itu pun serius tak lawa. Online jugak yang banyak pilihan. Contohnya macam kat bawah ni:

1. Opkoslah Erin Condren Planner yang paling comel gitu: haa... boleh personalize nama kita lagi. Tapi harga pun memang boleh tahan ya ampun. USD 50 sebijik. Belum campur shipping & handling lagi. USD tau USD, bukan Ringgit Malaysia. Aku takde kad kredit, jadi hasrat agak terbantut di situ.


Cuba tengok kat atas tu. Nak menangis haa sebab lawa sangat. Banyak design lain yang cantik-cantik. 


2. Atau boleh cuba di Fasy Shop. Situ ada jual EC gak, tapi tak ada pilihanlah. Apa yang dia dah order dari Erin Condren, itulah yang ada dijual. Aku check tadi, ada sebijik lagi EC Planner. Harga sebijik EC Planner ni (kalau ikut blog Fasy Shop tu), ialah RM249. Tengok, mahal kan EC Planner nih *nanges di bucu katil*.


3.  Kinokuniya. I checked Kinokuniya's website, they have Filofax. Tapi, harganya ya ampun, yang kecik je dah RM250++, belum lagi yang besar sampai RM500++ haaa... *nanges lagi di sudut dinding*.


4. Kat Shakina Farhan ada jual. Dan it's Islamic Planner yeayyyy... tapi sayang aku baru jumpa Instagram dia ni tadi. Dah 500 Planner dia jual (pre-order), semua dah sold out. Dahlah kalerful, harga pulak below RM50. Nak beli softcopy pun dia ada jual, RM12 je, tapi nanti korang print sendirilah. Kalau nak pre-order daripada dia, katanya 18 Jan nanti baru siap. Hmm... nih yang gatal tangan aku nak order nih. Saiz dia buat ialah A5. 


5. Atau korang boleh buat macam aku. Sebab esok dah 1 Januari dan aku masih takde planner, maka aku pun DIY (do-it-yourself) @_____@

Kesian kan.





The handmade home free printable planner. Cantik, tapi berabislah mem'print' benda ni nanti.




0 jika kau rasa:

 

Diari Cikgu Wawa Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei