Wednesday, November 29, 2017

Teluk Kumbar ~ jalan-jalan cari makan

at 4:24 PM
Semalam Bella mesej aku, ajak pi Kuala Nerang, lawat baby Farah. Tapi aku tak dan nak pi sana, sebab kerja menambun ni. Dengan buku-buku yang terlalu banyak tak habis baca (buku ilmiah dan juga err... buku cerita kahkahkah). Lepas tu dia ajak aku pi makan. Tapi petang semalam kan nak jumpa SV, jadi aku malaslah nak keluar pi makan jauh-jauh. Jadi, kami berdua keluar hari ini, Rabu, 30 November.

Mulanya ingatkan dia nak bawa pi makan kat Restoran Awet Muda kat depan USM ni, lepas tu dia kata, meh kita pi Teluk Kumbar. Wah, kat mana tu? Dalam perjalanan tu, aku dok perati ja jalan kiri kanan. Ni macam menghala ke Lapangan Terbang Bayan Lepas, maknanya kalau ikut peta pulau ini, kami ni ke bawahlah (arah selatan pulau), amboiiii tu diaaaa... siap rujuk peta lagi haha... Aku sekarang, kalau nak ingat tempat tu kat mana, aku cepat-cepat rujuk peta yang memang aku simpan dalam otak aku ni.


Teluk Kumbar ni jauh sikit dari Lapangan Terbang, kiri kanan macam agak baru juga. Tak sesak macam Sungai Dua, Taman Tun Sardon, Gelugor ni semualah. Kedai makan yang kami nak pergi ni best, tepi jalan saja. Ada gerai-gerai jual kuih-muih Melayu, menyesal aku tak beli kuih sikit tadi. Boleh buat minum petang. Hujan-hujan ni seronoknya kalau dapat makan kuih manis dan minum teh O / kopi O panas hmmm...

#menyesaldahulupendapatan
#menyesalkemudiantiadagunanya

Sampai depan kedai makan tu, terus aku melupakan hasrat diet aku. Kelaut habis dah diet.
Nasi putih + ikan kembung bakar + kacang panjang campur ayam goreng kunyit + ulam pegaga.
Kalau tak mengenangkan pinggan yang sudah penuh dengan makanan dan kalori yang menambun, pasti akan tambah pula semangkuk kari ikan dan ayam bakar dan ayam goreng eh, eh, melampau.
Teluk Kumbar best! Lain kali boleh pi sini lagi. Ikan bakar sedap sangat.

Perut kenyang, bolehlah sambung baca buku lagi. Tapi, kat luar mendung. Tiba-tiba teringat pula kat pisang goreng dan kopi panas.


Oh hujan. Tolonglah berhenti. Nak cari pisang goreng ni.


#membesardenganjayanyadisini

0 jika kau rasa:

 

Diari Cikgu Wawa Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei