Monday, January 19, 2015

Anugerah Juara Lagu 2014

at 8:59 AM
Assalamualaikum

Siapa tengok AJL malam tadi angkat tangan. Aku tengok! Jadi aku angkat tangan. Tapi, aku tengok masa Shila Amzah nyanyi je hewhewhew... lepas tu aku tidur semula kahkahkah...

Entah kenapa malam tadi aku mengantuk sangat. Puncanya sebelah siang aku berjalan ke hulu hilir. Pagi aku ajar kelas tuisyen. Lepas itu petang pula hantar anak saudara aku pergi latihan Taekwondo haa... korang jangan berani kacau aku. Aku ada bodyguard kecik tau. Sorang tali pinggang red tip (biru, hujungnya merah). Yang sorang lagi tali pinggang hijau. 

Masa dok tunggu budak berdua tu habis kelas Taekwondo, aku keluar masuk kedai baju sebab nak cari baju pengawas warna biru untuk anak buah aku yang sulung tu. Tak jumpa walaupun aku keluar masuk sampai 3, 4 kedai. Dari satu shopping complex ke satu shopping complex.

Then, lepas habis kelas Taekwondo, aku bawa budak berdua tu ke Boulevard, kut-kut ada baju biru pengawas jual kat situ. Tak juga jumpa. Kedai Hari-Hari ada kut, tapi jauh sangat kedai tu. 

Bila sampai rumah... rasa macam apa... gila penat. Plan nak tengok AJL... last-last AJL tengok aku.

Kononnya nak buat kerja, alih-alih aku tertidur di ruang tamu. Aku bukak mata sebab terdengar suara Shila Amzah nyanyi lagu yang dapat no.2 tu. Powerlah suara Shila Amzah sampai boleh kejutkan aku dari tidur kekekee...

Lepas Shila Amzah nyanyi, boleh aku tertidur lagi. Lepas tu terbangun lagi sekali sebab dengar MC umum tempat ketiga, Dyg Norfaizah. Shila Amzah no.2. Nombor satu tak ingat sape. Dayang menang vokal terbaik. Keputusan lain aku tak tahu.

Lepas tu aku naik bilik dan sambung tidur.

Sekian saja laporan saya mengenai AJL 2014 hahahaa... tak boleh harap punya reporter nih.

0 jika kau rasa:

 

Diari Cikgu Wawa Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei